Hedef: Ağız ve diş sağlığı

Sağlık Bakanı Recep Akdağ, diş ve diş eti hastalıklarının romatizma, kemik erimesi, şeker hastalığı, erken doğum ve düşükleri beraberinde getirdiğini belirterek, diş ve diş eti hastalıklarının önemli bir halk sağlığı sorunu olduğunu bildirdi.
Parmak emme, tırnak yeme, uzun süreli biberon ve emzik kullanma alışkanlıklarının tüm çene ve diş bölgesinde şekil bozukluklarına ve problemlere yol açtığını belirten Sağlık Bakanı Akdağ, “sigara, yanlış beslenme alışkanlıkları, ağız ve diş sağlığına önem verilmemesi nedeniyle diş ve diş eti hastalıkları önemli bir halk sağlığı sorunudur” dedi

Bakan Akdağ, yaptığı yazılı açıklamada, Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan “Ağız ve Diş Sağlığı Programı” ile toplumdaki ağız ve diş sağlığı konusunda doğru tutum ve alışkanlıkların oluşturulmasını, eğitici, koruyucu uygulamalarla diş ve diş eti hastalıklarının önlenebilmesini hedeflediklerini kaydetti.

Diş ve diş eti hastalıklarının, insan vücudunda enfeksiyon odağı oluşturması nedeniyle diğer doku ve organları da olumsuz etkilediğini ifade eden Bakan Akdağ, “Romatizma, kemik erimesi, şeker hastalığı (diyabet), dolaşım sistemi bozuklukları ve kalp hastalıklarına yol açan diş ve diş eti hastalıkları, kadınlarda erken doğum ve düşük doğum ağırlığı risklerini de beraberinde getiriyor” dedi.
Diş ve diş eti hastalıklarının eğitici ve koruyucu tedbirlerle önleneceğini belirten Recep Akdağ, şunları kaydetti: “Ülkemizde sigara ve tütün kullanımı, yanlış beslenme alışkanlıkları, ağız ve diş sağlığına, bakım ve düzenli diş hekimi kontrolü boyutunda yeterince önem verilmemesi nedeniyle diş ve diş etihastalıkları önemli bir halk sağlığı sorunu olarak varlığını sürdürmektedir.
Toplumumuzun düzenli diş hekimi kontrolü alışkanlığını kazanması ve ağız diş sağlığı konusunda bilgilerinin artırılması yönünde çalışmalar yapıyoruz.”
Akdağ, “Ağız ve Diş Sağlığı Programı” kapsamında, Türk Diş Hekimleri Birliği ile işbirliği içinde toplumda ağız ve diş sağlığı konusunda doğru tutum ve alışkanlıkların oluşturulması, eğitici, koruyucu uygulamalarla diş ve diş eti hastalıklarının önlenebilmesini hedeflediklerini bildirdi.

Çocuklara ağız ve diş sağlığı eğitiminin verilmesi gerektiğine işaret eden Bakan Akdağ, şu görüşlere yer verdi: “Bebek ve çocuklarda görülen parmak emme, tırnak yeme, uzun süreli biberon ve emzik kullanma gibi alışkanlıklar, tüm çene ve diş bölgesinde şekil bozukluklarına ve önemli problemlere yolaçıyor. Ağız ve diş sağlığı konusunda sağlıklı, bilinçli ve duyarlı bir topluma ulaşılmasında ailelere, öğretmenlere, basın yayın kuruluşlarına önemligörevler düşüyor. Çocuklarımıza günde en az 2 kez yapacakları 5 dakikalık bir bakımla sağlıklı bir ağız yapısına sahip olabileceklerini anlatmalıyız.”

Recep Akdağ, vatandaşları sahte diş hekimlerine karşı uyararak, bu konuda duyarlı olmalarını da istedi.