İngiltere'de Diş Hekimliğinde devrim nitelğinde yepyeni bir yöntem.

Londrada'ki Diş Hekimler İngiltere'de ağrısız sızısz laserle acısız dolgular uygulamaya başladılar. Ağrı,acı ve iğneye artık son.
Diğer yapılan diş dolguları ile aynı sürede yapılabilen laserle tedavi restorasyon işlemleri ağrısız ve acısız bir şekilde gerçekleşiyor.
Hiç Bir ağrı kesici ve iğneye delip, deşmeye, oymaya gerek duymadan, Diş Hekimleri aynı sürede geleneksel aletleri kullanarak dolgu için dişleri hazırlıyorlar.
Laser uygulamaları büyük ölçüde dişcilikte kullanılıyordu ama bunun gücü sert dokuları mine tabakasını ve kemigi kesecek güçte degildi.

Buluş İngiltere ve dünya ülkeleri için gelecek yıllarda devrim nitelğinde hatırı sayılır gelişme anlamına geliyor.
Lazer aleti çürük üzerine direkt nişan almak sureti ile çalışıyor.
Bilindiği gibi bütün diş bölümleri su molekülü içermesine rağmen sağlam dişlere göre çürük dokular daha fazla su molekülü içermektedir.

Laser sistemli aletin çalışma şekli ise Laser hızlı bir şekilde ısıtıyor su moleküllerine baskı yaparak küçük bir patlama yapıyor. Ve çürük olan bölge böylece ortadan kalkmış oluyor.
Mr. Koloutsos ingiltere'deki dişcilerin laser dişciliginde uzmanlık yaptıklarını ve bunu Harley street Dental Kliniğinde önümüzdeki ay başlanacağını soylediler.
Çünkü bunda baskı yok ve normal kavit airetorden dişçi matkabından 400 defa daha az vibre yaparak yapmakta.

Laser sistemin eski usul civa dolgularında kullanılmasında sakıncası vardır. NHS Diş Hekimleri yüzde 40 oranında amalgam dolgu yapmaktadır .
Laser metal yüzeylerden parlaklığı geri yansıtabilir. Bu nedenle civa dolgularda çalışmak dişhekimleri için zararlı olur .
NHS` te normal bir dolgu 40 pound civarinda . Biraz pahalı olan bu sistem 75 poundtan başlamakta Makinanin fiyatı ise yaklaşik 55 bin pound civarında.

Amerikada da diş hekimleri hali hazırda yumuşak ve sert dokularda halen bu sistemi kullanmaktadırlar.
Çok hızlı sonuç veren laser sistemi diğer makinalara göre daha steril oluyor cünkü bakteri yüzeyde barınamıyor.
Hastalığa yol açan molekullerin yapılarını bozarak bulaşıp çoğalma ilerleme riskini önlüyor.Laser sistemi cok spesifik olduğu için dişin etrafını kuşatan sinirleri sarsmıyor.
Laser zaten yumuşak dokularda dişetlerinde kan damarlarinda ısı yayarak kullanılıyor.Laser teknolojisi aynı zamanda bilindiği gibi diş beyazlatmada kullanilmaktadir.

İngiliz basını Daily Mail gazetesinde yer alan haberde;
İngiliz kozmetik diş Hekimliği Akademisinden Arun Darbar muayenehanesinde 15 yıldır laser teknolojisini kullandığını yaklaşık 6 yıldır da sert dokularda kullandığını söyledi.
Laser cerrahisinin sert dokularda kullanımın henüz çok yaygın olmadığını özel uzmanlık gerektirdiğini deneyime dayalı olduğunu belirten uzman;
Benim kuşkularım vardı eğer airatorle yer değiştirecekse diye ama bu sistem iyi çalışıyor ve zaman size geri dönüyor bütün diş hekimleri laseri kullanmaya başlayacak
Diş hastaları icin bu gelişmeler oldukça sevindirici büyük bir haber olup çok fazla konfor anlamına geliyor.

İsmail Yılmaz / Dental Türk Haber / London