Ağız kokusu hastalık habercisi Yoğurt bir numaralı ağız sağlığı reçetesi

Dişlerin ve dilin düzenli ve doğru bir şekilde fırçalanması ve ağız içinin temizlemesi kokuyu geçirmiyorsa, ağız kokusuna kanama, ağızda ya da boğazda şişme ve ağrı eşlik ediyorsa gecikmeden bir doktora başvurmanız gerekiyor.

Ağız kokusunun en sık rastlanan nedeni ağız içindeki hastalıklardır. Diş çürükleri, ağız bakımının yetersiz olması, diş taşı oluşumu, dişetlerinin ve ağız içindeki mukozanın iltihabı, iyi temizlenmeyen protezler ağız kokusuna yol açar. Geniz bademciklerinin enfeksiyonları, burunda kronik nezle ve sinüzit, kronik yutak ve gırtlak iltihapları da birer ağız kokusu nedenidir.

Yemek borusunda meydana gelen keselerin (divertikül) içinde besin parçalarının toplanarak kokuşması ve hazımsızlık da ağız kokusuna sebep olur. Kronik bronşit ve akciğer apsesi gibi solunum yolu rahatsızlıklarında da ağız kokusu olabilir. Böbrek yetmezlikleri sonucunda ortaya çıkan üremide nefeste amonyak kokusu, kronik karaciğer hastalığında ağır bir koku ve şeker komasındaki aseton kokusu gibi. Ateşli hastalarda da ağız kokusu ortaya çıkabilir.

Yoğurdun, ağız kokusu, diş çürümesi ve dişeti hastalıklarının önlenmesine yardımcı olduğu ortaya çıktı.
Yoğurt bir numaralı ağız sağlığı reçetesi
Japon uzmanlar, şekersiz doğal yoğurttaki canlı bakterilerin ağız kokusunun kaynağı olan hidrojen sülfürü azalttığını saptadılar.
Yoğurdun ağız sağlığına etkileri konusundaki araştırmanın sonuçları Uluslararası Diş hastalıkları Araştırmaları Birliği'nin Japonya'daki toplantısında açıklandı.
Araştırmaya 24 gönüllü katıldı. Bu kişilere iki hafta boyunca yoğurt ve peynir yasaklandı.
Daha sonra deneklerin tükürük ve dilleri üzerindeki tabakalarda oluşan bakteri seviyeleri ve kokuya neden olan bileşkenlerin miktarı ölçüldü.
Bunun ardından gönüllülerden altı hafta boyunca günde 90 gram yoğurt tüketmeleri istendi. Çalışmanın sonunda ağızdan yine örnekler alındı. Deneklerin yüzde 80'ininde hidrojen sülfür seviyesinin düştüğü görüldü.
Yoğurt tüketiminden sonra dişeti iltihabı ve diştaşı miktarının da azaldığı belirlendi.
İngiltere Diş Sağlığı Vakfı Başkanı Nigel Carter, "Sağlıklı bir yiyecek olarak uzun bir süredir halkı şekersiz yoğurt tüketmeye teşvik etmeye çalışıyorduk. Yoğurdun daha önce bilmediğimiz faydalarının ortaya çıkması sevindirici" dedi.
Doktor Carter, "Araştırmalar henüz başlangıç aşamasında. Fakat, şekersiz yoğurdun tatlı yiyecekler ve çikolataya sağlıklı bir alternatif oluşturduğunu biliyoruz" diye konuştu.
Araştırmalara göre, her dört kişiden biri ağız kokusundan muzdarip. Her 20 kişiden 19'u da hayatlarının bir döneminde dişeti hastalığına yakalanıyor.
Doktor Carter bununla birlikte, ağız kokusunu önlemenin en iyi yolunun ağız sağlığına önem vermek olduğunu vurguladı.
Bunun için günde dişlerin iki kez fırçalanması, şekerli yiyecek ve içeceklerin azaltılması, dişlerin günde bir kez diş ipiyle temizlenmesi ve düzenli olarak diş doktoruna gidilmesi gerekiyor.