C vitamini eksikliği sigara tiryakilerinde diş hastalıkları nedeni

Tavsiye edilen miktarın altında C vitamini alan sigara tiryakilerinde diş hastalıkları riskinin arttığı açıklandı.

Journal of Periodontology adlı dergide yayımlanan raporda, diş hastalıkları sorunu olan 12 bin 419 sigara tiryakisi üzerinde araştırma yapıldığı bildirildi.

Tiryakilerin içtikleri sigara ve aldıkları C vitamini miktarını inceleyen araştırmacılar, günde 60 miligram ve altında (Bir portakal ortalama 60 mg C vitamini ihtiva ediyor) C vitamini almış olan hastalarda ileri derecede diş etleri hastalığı belirlendi.

Günde 180 mg C vitamini almış olan hastalarda diş hastalıklarının orta bir şekilde geliştiği gözlendi. Orta derecedeki diş eti hastalığı, diş etlerinin kızarması, şişmesi ve kanamaların meydana gelmesi olarak gösteriliyor.

New york Üniversitesi Ağız Biyolojisi bölüm başkanı Dr.Robert Genco, C vitamini ile ağız sağlığının ilişkili olduğunun 18. yüzyıldan beri bilindiğini açıkladı. 18. yüzyılda denize açılan gemicilerin diş etlerinde kanamayı önlemek için limon yedikleri belirtildi.

C vitamininin, içindeki anti-oksidant etkisiyle, ağızdaki diş etleri dokusunun hastalanmasını önlediği kaydediliyor. Sigara tiryakilerinde ise, nikotinin vücuttaki C vitamini miktarını azalttığı ve bu yüzden tiryakilerde ağız hastalıkları riskinin arttığı bildirildi.

Sigaranın içinde bulunan kansere neden olan maddeler nedeniyle dokuların daha fazla etkilendiği ve C vitamini eksikliği ile riskin daha da yükseldiği kaydedildi. Bilim adamları, sadece C vitamini ve kalsiyum almakla ağız hastalıklarının önlenemeyeceğini, diş ve ağız sağlığı için dişleri normal olarak fırçalamanın da önemli olduğunu belirtiyorlar.

Ağız ve diş hastalıklarının en büyük sebebi: Sigara!

Sigaranın, ağız ve diş hastalıklarının en az yarısına neden olduğu bildirildi.

American Periodontology Akademisi bilim adamları, yaşları 18 ve üzerinde olan 13 bin 650 kişiyle yapılan araştırmaların, sigara içenlerin içmeyenlere göre ortalama 4 kat daha fazla ağız ve diş hastalıkları riskiyle karşı karşıya olduğunu ortaya koyduğunu belirttiler.

Araştırmacılar, ağız ve diş hastalıkları ile bu hastalıkların yol açtığı kalp yetmezliği gibi diğer rahatsızlıkların, içilen sigaranın miktarıyla da ilgili olduğunu bildirdiler.

Günde yarım paketten az sigara içen bir kişinin, içmeyenlere göre 3 kat daha fazla ağız ve diş hastalıkları riskiyle karşılaştığını, bir paketin üzerinde içenlerde bunun 6 katına kadar çıktığı belirtildi.

Sigaranın, diş etlerine oksijen ve gıda gitmesini önlediği, vücudun bağışıklık sistemini zayıflattığı, ağız ve diş hastalıklarına yol açan enfeksiyonları körüklediği kaydedildi.

Ağız hastalıklarının diş kaybı ile kalp hastalıklarına, beyin kanamasına, inmeye, kan şekeri kontrolünün zayıflamasına ve sakat doğumlara yol açtığı bildirildi.

Dr. Scott Tomar, sigarayı bırakanların bu riskten giderek uzaklaştığını kaydederek, ''Sigarayı bugün bırakın, kazançlı çıkın'' tavsiyesinde bulunuyor.