Diş Hekimi Nasıl Muayene Yapar? Hacked by Turksiberkonseyi.com/ Uyarı Açıklarınızı Kapatınız .
Hiçbir şikayet olmasa bile, yılda iki defa kontrol için diş hekimine gidilmesi gerekir. Ne yazık ki pek azımızın bu alışkanlığı vardır. Çoğumuz ancak dişimiz ağrıyınca diş hekimine gideriz. Kontrol veya tedavi için gidildiğinde diş hekimi nasıl davranır? Aşağıda kısaca özetlenmiştir.
1- Önce diş hekimi ziyaretin nedenini öğrenir. Eğer hekime ağrı nedeniyle gitmişseniz, ağrının
- - - - - - Ne zaman nasıl başladığını,
- - - - - - Tek dişin mi, yoksa yarım çenenin mi ağrıdığını,
- - - - - - Ağrının sürekli mi, kesik kesik mi, soğuk veya sıcaktan mı olduğunu öğrenir.
2- Daha sonra diş hekimi ağız dışı muayene yapar. Yüzde simetri bozukluğu var mı? Çene altındaki lenf bezleri irleşmiş mi?
3- Ağız dışı muayeneyi, ağız içi muayene izler. Bu sırada diş hekimi:
- - - - - - Dişleri (sıralanması, renkleri, çürükleri(vs.)
- - - - - - Diş etlerini (renk, yükseklik, düzenlenme),
- - - - - - Yanak ve dudak mukozasını (renk, düzgünlük, gibi) ve
- - - - - - Dilimuayene eder.
4- Diş hekimi muayene sırasında, radyografik muayene yapmayada gerek duyabilir. Buna halk arasında “Dişin röntgenini almak” denir. Radyografi, dişler ve çevre dokuları hakkında çok aydınlatıcı bilgiler verir. Böylece diş hekimi:
- - - - - - Ağrıya neden olan dişi kesin olarak teşhis eder.
- - - - - - Çürümüş, fakat henüz ağrı yapamayan bir dişi belirler.
- - - - - - Şüpheli dişin kök ucunda bir kist veya granülom varsa, sizi uyarabilir.
- - - - - - Çocukların henüz sürmemiş dişleri ile çene kemikleri içinde yer alan dişlerin durumu hakkında bilgi verir.
- - - - - - Alveol yapısı ve sağlığı hakkında size bilgi verebilir.
5- Diş hekimi bazen (panoramik veya sefalometrik gibi) daha özel radyografiler isteyebilir.
6- Diş hekimi bütün bunları da yetersiz bularak, bazı tamamlayıcı bilgilerde isteyebilir:
- - - - - - Hamilelerde gebeliğin kaçıncı ayında olduğunu,
- - - - -        -        Kalp durumu, kalp hastalığı varsa ilaç alınıp alınmadığı,
- - - - - - Kanama durumu,
- - - - - - Tansiyon durumu,
- - - - - - Akut eklem romatizması geçirip geçirilmediği,
- - - - - - Şeker hastalığı olup olmadığı,
- - - - - - Alerji olup olmadığı,
- - - - - - Sinir ilaçları alınıp alınmadığı gibi.
7- Eğer bir cerrahi müdahale planlanmışsa, bazı laboratuvar incelemelerine de gerek duyabilir. Bunlar:
- - - - - - Kanama zamanı,
- - - - - - Pıhtılaşma zamanı,
- - - - - - Protrombin değeri.
- - - - - - Alyuvar sayısı,
- - - - - - Akyuvar sayısı,
- - - - - - Hemoglobin değeri,
- - - - - - Kan şekeri
tetkikleri olabilir.
8- Diş hekimi dişlerin ölçüsünü alarak bunun yardımıyla alçı kalıbı “model” hazırlayıp bunun üzerinde incelemeler yapabilir.